دانلود Windows 98 SE Arabic  - ویندوز 98 و فارسی ساز پارسا 99

 

Windows 98 یکی از سیستم عاملهای فوق العاده مایکروسافت است که در ۱۵ می ۱۹۹۸ با اسم رمز Memphis معرفی و در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۸ به طور رسمی منتشر شد و جایگزینی برای ویندوز ۹۵ محسوب شد. در ایران نیز کاربران قدیمی رایانه کار به خوبی آن را به یاد دارند و خاطره های زیادی نیز با آن دارند! این سیستم عامل قادر به پردازش ۳۲ بیتی در کنار نسخه قدیمی ۱۶ بیتی بود که این قابلیت آن توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و آنها را راغب به استفاده از این سیستم عامل کرد.

پارسا ۹۹ نرم افزار فارسى ساز  ویندوز ۹۸ عربى است كه با اعمال كمترین تغییرات در پرونده‌هاى ویندوز و بدون اینكه این تغییرات كوچكترین اختلالى در روند كار عادى سیستم ایجاد ‌نماید طراحى و پیاده‌سازى شده است.
استفاده از تكنیكهای جدید و ویژگی های منحصر بفرد در امر فارسی سازی كه برای اولین بار در ایران صورت گرفت همچنین امكان بهره‌گیری ویژگی ها در مجموعه برنامه آفیس و زبان های برنامه‌نویسی موجب گردید پارسا ۹۹ مورد توجه علاقمندان محصولات فارسی ساز قرار گرفته و در اندك مدتی به عنوان پرفروشترین محصول نرم‌افزاری ایران درآید.

پارسا 99 دارای 3 برنامه‌ی اصلی و 2 برنامه‌ی فرعی است:
- فارسی ساز پارسا: این برنامه به صورت پنهانی عمل می‌كند و شما متوجه كار آن نخواهید شد. كار این برنامه اضافه كردن امكانات فارسی به ویندوز است.
- مبدل پرونده‌: این برنامه برای تبدیل پرونده‌هایی است كه با برنامه‌هایی غیر از ویندوز فارسی استاندارد مایكروسافت نوشته‌شده‌اند. و قصد دارید از آن‌ها در این ویندوز استفاده كنید.
- IPT 4.0: برنامه‌ی IPT به شما امكان می‌دهد كه در برنامه‌هایی كه با ویندوز فارسی (یا عربی) سازگاری ندارند، بتوانید فارسی بنویسید.
- جعبه ابزار: به شما كمك می‌كند كه به سایر برنامه‌های پارسا به سرعت و از سینی نوار ابزار (Tray bar) دسترسی داشته باشید.
- صفحه كلید: محل حرف‌های فارسی را بر روی صفحه كلید نشان می‌دهد.

قابلیت های کلیدی پارسا ۹۹:
- امكان تایپ فارسى در تمام محیط ویندوز ۹۸
- حفظ سازگارى كامل با نحوه قرار گرفتن حروف در جدول كاراكترهاى استاندارد ۱۲۵۶ و ویندوز ۲۰۰۰
- رفع اشكالات MS Office 97 در مورد حروف فارسى
- امكان استفاده از تاریخ شمسى در نرم‌افزارهاى استاندارد همراه ویندوز و درMS Office 97
- امكان مرتب سازى صحیح حروف فارسى در MS Office
- امكان تایپ فارسى در برنامه‌هاى گرافیكى و طراحى از طریق برنامه IPT 4.0
- امكان تبدیل پرونده‌هاى ایجاد شده توسط سایر ویندوزهاى فارسى به فرمت پارسا ۹۹
- راهنماى فارسى ویندوز ۹۸ و راهنماى پارسا ۹۹ بصورت پرونده HTML قابل استفاده به همراه كاوشگر اینترنت
- ۲۵ فونت زیباى فارسى
- و ...